"Nowości" świętują swoje 55-lecie
Do NFZ-u wpłynęła jedna skarga na rejestrację. Czy będzie ich więcej?
15 lutego do NFZ-u dotarła skarga w sprawie rejestracji do poradni na Bielanach. Była to pierwsza taka skarga.
- Zbadaliśmy okres od 1 stycznia 2022 roku do 2 marca 2023 roku - mówi rzeczniczka prasowa Kujawsko-Pomorskiego Narodowego Funduszu Zdrowia Barbara Nawrocka. rzeczniczka.
- Jeśli skargi będą się powtarzały i stwierdzimy nieprawidłowości w dalszym funkcjonowaniu rejestracji, wyciągniemy konsekwencje określone w umowie i przepisach prawa - zapewnia Barbara Nawrocka.
Dodaje jednocześnie, że dla NFZ najważniejsze jest dobro pacjenta i dostępność do świadczeń, a prawidłowa rejestracja jest jednym z elementów tej dostępności. - Na bieżąco monitorujemy pracę Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu - dodaje rzeczniczka.
Polecamy
Na Bielanach w Toruniu utworzą call center, by łatwiej było się zarejestrować do lekarza
- Po otrzymaniu skargi natychmiast zwróciliśmy się do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Toruniu z prośbą o wyjaśnienie sytuacji - zapewnia Barbara Nawrocka.
Odpowiedź przyszła 1 marca. Jest podobna do tej, której udzielił "Nowościom" rzecznik prasowy lecznicy dr Janusz Mielcarek.
- Szpital przyznaje, że w związku z bardzo dużą liczbą poradni oraz przyjmujących w nich lekarzy, możliwość rejestracji bywa czasami utrudniona. Jednocześnie podkreślono, że placówka stara się, aby system rejestracji był jak najbardziej dostępny dla pacjentów. Z odpowiedzi szpitala wynika, że został wdrożony proces dostosowania pracy rejestracji oraz internetowego systemu kolejkowego do wzmożonego ruchu pacjentów. Starają się, aby system rejestracji był jak najbardziej dostępny dla pacjentów. W celu poprawienia organizacji pracy rejestracji zaplanowano m.in. wyodrębnienie i utworzenie tzw. call center, które będzie przeznaczone wyłącznie do rejestracji telefonicznej - informuje Barbara Nawrocka.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Ważne: przypominamy, jak złożyć skargę do NFZ-u
Skargę do NFZ można złożyć na kilka sposbów:
- mailowo: [email protected],
- telefonicznie: 52 325 29 59,
- korespondencyjnie na adres: K-P OW NFZ, ul. Łomżyńska 33, 85- 863 Bydgoszcz.
- Skargę można również złożyć w delegaturach K-P OW NFZ w Toruniu przy Szosie Chełmińskiej 30 oraz we Włocławku przy ul. Kilińskiego 16. Pracujemy w poniedziałki od 8:00. do 18:00, a od wtorku do piątku od 8:00. do 16:00. Skargę można złożyć również do Biura Rzecznika Praw Pacjenta w Warszawie na stronie internetowej gov.pl/web/rpp/skargi-i-petycje - dodaje Barbara Nawrocka.
Jeśli NFZ uzna skargę za zasadną, może nadać jej dalszy bieg np. zasądzić karę pieniężną.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?