Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji Urzędu Miasta Torunia zaprosił osoby zainteresowane rozbudową sieci tramwajowej we wschodnich rejonach miasta na otwarte spotkanie konsultacyjne. Przedstawiono na nim rozważane przez magistrat oraz proponowane przez mieszkańców Rubinkowa warianty przebiegu nowej trasy tramwajowej na osiedlu i w jego sąsiedztwie. Zostały one poddane analizie ekspertów, którzy ocenili je pod kątem komunikacyjnym, technicznym, ochrony środowiska, społecznym i ekonomicznym.
Czytaj także: Która tra jest najlepsza dla nowej linii tramwajowej?
Wśród uczestników spotkania dominował pogląd, że nowej trasy tramwaju nie należy budować między blokami osiedla. Po spotkaniu rozmawialiśmy z jego uczestnikami, wyrażającymi różne stanowiska.
- Nie widzimy innej alternatywy, poza opowiedzeniem się za pierwotnie już popieranym wariantem nr 3 - mówi Przemysław Specjalski ze Stowarzyszenia „Nasze Rubinkowo”. - Spełnia on zarówno strategiczne oczekiwania kierownictwa MZK dla połączenie linii nr 1 i 2, jak też łączy Centra Handlowe i zbliża nowe trasy komunikacji miejskiej do osiedla Bielawy oraz terenów nowych osiedli mieszkaniowych. Pozwolę sobie na skomentowanie informacji podanej przez prowadzącego spotkanie dyrektora WKSiI UMT Pawła Piotrowicza. Poinformował on, że w bogatej dokumentacji przebiegu całego procesu konsultacji społecznych dotyczących tematu „Tramwaju na Rubinkowie” znajdują się wyniki sondażu, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie 600 dorosłych respondentów, wybranych spośród 23 tysięcy mieszkańców osiedla. Spośród badanych, 58 procent opowiedziało się za wprowadzeniem linii tramwajowych w głąb osiedla. 58 procent z liczby 600 osób to dokładnie 348 osób. Przypuszczamy, że spośród pozostałych 252 osób jakaś część również była przeciwna budowie nowych linii tramwajowych. Przypominamy zatem, że do naszego stanowiska, sformułowanego na piśmie z 14 kwietnia 2016 r. po spotkaniu konsultacyjnym, dołączyliśmy listę zawierającą 764 podpisy osób przeciwnych budowie linii tramwajowych, według przedstawionych wówczas wariantów 1 i 2. Należy rozumieć, że również według obecnego wariantu 4 i 7, zawierających w sobie te same wady i zagrożenia dla mieszkańców, które stały się podstawą protestu w kwietniu 2016 roku. A zatem liczba osób przeciwnych budowie nowych linii tramwajowych w głębi osiedla Rubinkowo jest znacznie większa od liczby 348 osób opowiadających się za tą opcją!
Warto zobaczyć: Tymi zdjęciami Toruń promował się w Sejmie [GALERIA]
- Ubiegając się o mandat radnego, rozmawiałem z mieszkańcami Rubinkowa, czekającymi na wybudowanie linii tramwaju, którą szybko mogliby dotrzeć do Przychodni „Citomed” - mówi Jan Kwiatkowski. - Teraz pytają o realizację moich propozycji. Niestety, nie pozwolono mi się wypowiedzieć jako społecznikowi już na początku konsultacji, gdy ktoś z RN SM „Rubinkowo” ogłosił, że mogą zabierać głos tylko osoby mieszkające na tym osiedlu. Najlepszym rozwiązaniem, według mnie, może być wariant 4. Linia tramwaju obok budynku dawnej Telekomunikacji i Targowiska Manhattan w niczym by nie przeszkadzała, a nawet by pomogła.
Informacje o siedmiu proponowanych wariantach trasy nowej linii tramwaju znajdują się na stronie www.konsultacje.torun.pl. Swoją opinię można przesłać mailem: [email protected] do 19 września b r.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?