W logotypie wyraźnie można wyodrębnić kontury poszczególnych części obiektu z dużą salą koncertową i mniejszą salą kameralną.
[break]
Ich kolor nawiązuje do ceglanego pikado, które będzie charakterystycznym elementem budowli i ma korespondować z gotykiem pobliskiej starówki. Logo zadebiutowało już kilka dni temu na stronie domowej CKK Jordanki oraz na Facebooku. Konkursu na jego autora nie było. Dlaczego?
- W pierwszej kolejności zwróciliśmy się do Fernando Menisa, który jako twórca obiektu zna go najlepiej. Miał przygotować cały pakiet identyfikacji wizualnej, a w tym minimum trzy propozycje logo dla naszej instytucji. Każde z nich zawierało nazwę oraz grafikę nawiązującą bezpośrednio do architektury obiektu - mówi Paweł Walinowicz z CKK Jordanki. - O opinie na ich temat zwróciliśmy się do około 30 osób. W tym gronie znaleźli się m.in. przedstawiciele agencji reklamowych, instytucji miejskich, a także plastycy i graficy. Dlaczego nie podajemy ich nazwisk? Aby uniknąć pytań w stylu „Dlaczego zapytaliście tego, a nie kogoś innego?”.
Umowa zawarta z hiszpańskim projektantem obejmuje wiele działań, m.in. stworzeniem logotypu, księgę identyfikacji obiektu, animacje, dwa filmy, osiem nowych wizualizacji, oznakowanie pomieszczeń wewnątrz i na zewnątrz budynku, projekty graficzne plakatów, billboardów, witaczy i innych form reklamowych z papierem firmowym, projektem wizytówek oraz kopert na czele.
Podobnie było w przypadku Centrum Kongresowo-Artystycznego Magma na Teneryfie, które również zaprojektował Menis. Tam również stworzył system identyfikacji.
Jakie są koszty pracy nad wizualną stroną Jordanek?
- Do tej pory odebraliśmy pierwszy etap wykonania umowy, za który zapłacono 40 tys. złotych - mówi Aleksandra Iżycka, rzecznik prezydenta Torunia.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?