Niemal rok po oddaniu do użytku nowego mostu, który radykalnie zreformował układ komunikacyjny Torunia, szykują się kolejne zmiany. Ich powodem są trwające i kończące się prace drogowe oraz powstanie nowych linii tramwajowych.
[break]
Pierwsze zmiany pasażerowie odczują już na początku grudnia. Na dawne trasy wrócą linie nr 13 i 29, bo właśnie kończy się remont ulicy Rudackiej. Skorygowane zostaną także rozkłady linii nr 26, 34 oraz 40. Natomiast 2 i 4 grudnia tramwaje linii nr 2 i 4 pojadą tylko do pętli przy ulicy Wschodniej. Na trasie do Elany zastąpi je autobus. Utrudnienia dla pasażerów spowodowane będą przebudową linii wysokiego napięcia we wschodniej części miasta.
Sporo nowego w komunikacji miejskiej przyniesie styczeń 2015 roku. Bardzo korzystne będą nowe ceny biletów miesięcznych - znacznie tańsze od obowiązujących obecnie. Bilet miesięczny na wszystkie linie kosztować będzie 100 zł (teraz 145,20 zł). Bilet na jedną linię tramwajową kosztuje 71,60 zł miesięcznie, a od stycznia za miesięczny na wszystkie tramwaje pasażerowie zapłacą 70 zł. Pojawią się także nowe rodzaje biletów: rodzinne, weekendowe, 15-dniowe.
- Zdecydowaliśmy się na obniżenie ceny biletu na nocny tramwaj. Obecnie to dwukrotność biletu normalnego, czyli 5,60 zł. Od stycznia będzie to 2,80 zł. Wiąże się to z promocją ekologicznego transportu. Ceny na nocne przejazdy autobusami pozostaną bez zmian - mówi Marcin Kowallek, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia, odpowiedzialnego za publiczny transport.
I tu kolejna ważna informacja dla mieszkańców. Z nowym rokiem pojawią się w Toruniu dwie nocne linie tramwajowe: 3N kursować będzie na trasie Motoarena - plac Rapackiego - Elana, a 1N zacznie jeździć nie tylko jak dotychczas w weekendy, ale przez cały tydzień. Warto dodać też, że na dodatkowe kursy w godzinach porannego i popołudniowego szczytu liczyć będą mogli pasażerowie linii nr 30 i 35.
Ostatnie zmiany w układzie komunikacyjnym Torunia pojawią się z początkiem kwietnia 2015 roku. Wówczas planowane jest wydłużenie linii nr 10 o ponad kilometr. Autobus nie będzie kończył kursu na pętli na Koniuchach, ale pojedzie na osiedle JAR na ulicę Watzenrodego. O pół kilometra dalej pojedzie także „trzynastka”. Jej trasa przedłużona zostanie do ogrodów działkowych „Wisełka”. Wiosną częściej zaczną kursować też tramwaje linii 1. W godzinach szczytu jeździć będzie co 5-7,5 minuty.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?