- Przyznaję, że jestem wściekły. Na podany w piśmie do mnie numer w Warszawie nie można się dodzwonić. Nawet jeśli podniosą słuchawkę, to nie dochodzi do połączenia z pracownikiem, który mógłby pomóc w mojej sprawie - opowiada pan Zenon. - Kiedy dzwonię do Torunia, odsyłają mnie do Warszawy. Jakaś paranoja.
Godziny szczytu
Z prośbą o interwencję zwróciliśmy się do Krystyny Michałek, rzeczniczki ZUS w Kujawsko-Pomorskiem. Ta zareagowała natychmiast.
- Długi czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest związany z dużą liczbą dzwoniących klientów. W styczniu bieżącego roku mają na to wpływ między innymi zmiany przepisów „Mały ZUS” i „Mały ZUS plus” oraz wysyłki masowe kierowane do płatników składek - tłumaczy Krystyna Michałek. - Mamy ograniczony bezpośredni wpływ na liczbę połączeń telefonicznych przychodzących do COT (Centrum Obsługi Telefonicznej) i porę dnia, kiedy te połączenia realizowane przez klientów się kumulują. Zwiększone zainteresowanie usługami infolinii obserwujemy również w poniedziałki oraz każdego dnia roboczego w godzinach 10 - 14. Dlatego zachęcamy klientów do kontaktu z naszą infolinią poza godzinami szczytu.
Rzeczniczka podaje jednocześnie inne sposoby kontaktu z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Jednym z nich jest założenie konta PUE (Platforma Usług Elektronicznych).
Czytaj także: Jak oszukać komornika? Ukrywanie majątku to przestępstwo, ale dłużnicy ryzykują
Połączenie w terenie
Profil PUE jest dużym ułatwieniem dla osób korzystających z internetu, ponieważ umożliwia załatwienie większości spraw elektronicznie, bez konieczności osobistej wizyty w jednostce ZUS. Posiadanie konta umożliwia uwierzytelnienie rozmówcy.
W tym celu na swoim profilu na PUE ZUS niezbędne jest ustalenie hasła do COT. Połączenia uwierzytelnione traktowane są przez system priorytetowo i czas oczekiwania na połączenie z konsultantem jest krótszy.
Polecamy: Impreza w HEX Club Toruń. Zobacz, jak się bawili torunianie w ostatni weekend [ZDJĘCIA]
- Uruchomienie usług świadczonych przez COT nie wyklucza możliwości bezpośredniego telefonicznego kontaktu z pracownikami jednostek terenowych - dodaje Krystyna Michałek. - Zmiana, jaka nastąpiła w tym zakresie, polega jedynie na tym, że klient dzwoniący na numer centrali telefonicznej terenowej jednostki przed połączeniem słyszy komunikat zapraszający go do korzystania z usług COT. Konsultanci są dostępni we wszystkie dni robocze w godz. 7-18. Konsultant COT ma możliwość połączenia rozmowy z pracownikiem w terenie. Takie połączenia realizowane są w godzinach 8-15.
Czytelnicy sygnalizują
Czytelniczka ze Skarpy od tygodni prowadzi walkę z osobami palącymi papierosy na klatkach schodowych i balkonach.
- Mieszkam w wieżowcu i naprawdę nie mam już na to siły. Rozumiem, że ci ludzie nie chcą mieć smrodu tytoniu w swoich mieszkaniach - mówi Wanda, mieszkanka Skarpy. - Ale czy to oznacza, że mają prawo zasmradzać wspólną przestrzeń i wystawiać na klatce słoiki na niedopałki? Najgorsze jest to, że ci ludzie nie reagują, kiedy zwraca się im uwagę.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?