Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

O tym, jak stare media radzą sobie w nowej rzeczywistości

Paulina Błaszkiewicz
Paulina Błaszkiewicz
Rok temu podczas „Dnia Badacza” dr Małgorzata Sikorska (na zdjęciu) opowiadała o zyskach i kosztach macierzyństwa
Rok temu podczas „Dnia Badacza” dr Małgorzata Sikorska (na zdjęciu) opowiadała o zyskach i kosztach macierzyństwa Grzegorz Olkowski
18 maja w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika odbędzie się „Dzień Badacza”. Organizatorem siódmego już seminarium badawczego jest Zespół Realizacji Badań „Pryzmat”.

[break]
„Dzień Badacza” w majowym kalendarzu toruńskich socjologów zagościł na dobre. Impreza od 2009 roku cieszy się dużym zainteresowaniem i uznaniem naukowców z innych ośrodków socjologicznych w Polsce, którzy chętnie przyjeżdżają do Torunia.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku wydarzenie w całości było poświęcone socjologii (dla) rodziny. Podczas seminarium wystąpili badacze zajmujący się problematyką rodziny - relacjami partnerskimi, rodzicielstwem oraz nowymi formami rodziny.

Wśród referentów znaleźli się m.in. dr Magdalena Żadkowska, która podczas wykładu „Z dyktafonem wśród par - o szansach i zagrożeniach prowadzenia badań w czyjejś kuchni i jadalni” opowiadała o życiu polskich par. Jedną z prelegentek była też dr Małgorzata Sikorska. Socjolożka tłumaczyła, dlaczego w Polsce rodzi się mało dzieci. Mówiła o kosztach i zyskach z macierzyństwa. Ciekawym wydarzeniem rok temu w ramach seminarium były też warsztaty Dominika Batorskiego dotyczące analizy sieci społecznych. Dzień Badacza poświęcony rodzinie był ciekawy dla jego uczestników z wielu względów, ale jak zapewniają członkowie Zespołu Realizacji Badań „Pryzmat” równie ciekawie będzie w tym roku.

Jak mówi Paweł Szymborski z Instytutu Socjologii UMK, tegoroczna edycja „Dnia Badacza” odbędzie się pod hasłem „Stare media, nowa rzeczywistość”.

- Podczas seminarium wystąpią badacze zajmujący się problematyką tzw. mediów tradycyjnych (telewizja, radio, prasa). Internet staje się coraz bardziej popularnym medium pomiędzy światem reklamy oraz szeroko pojętej informacji i światem konsumentów. Jakkolwiek, podejmowane w nim działania marketingowe i techniki wpływu na ludzi mają swoje korzenie w reklamie tradycyjnej, nadal efektywnie działającej w telewizji, radiu, czy prasie - mówi Paweł Szymborski.

Wśród referentów znajdą się m.in. Mateusz Głowacki i Magdalena Lewandowska z firmy IPSOS, specjalizujący się w metodologii badań mediów. W ramach seminarium odbędą się także warsztaty Krzysztofa Polaka z firmy Semiotic Solutions, dotyczące semiotyki i analizy wizualnej w reklamach.

Co, Gdzie, Kiedy?

Dzień Badacza odbędzie się 18 maja (środa) w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Mikołaja Kopernika przy.ul. Fosa Staromiejska 1a. Wykłady zaplanowano od godziny 9.45 w sali nr 9. Wstęp na wydarzenie jest wolny.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska