MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przybywa chętnych do korzystania z usług w sieci

Karol Piernicki
Sekretarz miasta Dariusz Morczyński oraz koordynator projektu Piotr Konstanty podczas konferencji
Sekretarz miasta Dariusz Morczyński oraz koordynator projektu Piotr Konstanty podczas konferencji Karol Piernicki
Miesiąc temu informowaliśmy o tym, że z grudziądzkim ratuszem można kontaktować się on-line. Sprawdzamy, jakie jest zainteresowanie tą ofertą urzędu.

Przypomnijmy: dzięki wejściu naszego miasta do Zintegrowanego Systemu Informacji Miast pewne sprawy w Urzędzie Miejskim można od teraz załatwiać przy użyciu platformy e-usług.

Nie trzeba wyjść z domu

Czyli, mówiąc krótko, bez konieczności wychodzenia z domu można wykonać pewne czynności, korzystając z dobrodziejstw internetu. Chodzi przede wszystkim o to, by było szybciej i wygodniej.

Na początku września założonych było około stu profili zaufanych. Co to takiego? To rodzaj bezpłatnej usługi, którą można założyć w Biurze Obsługi Interesanta w przyziemiu ratusza. Na podstawie tych właśnie profili, które są poświadczeniem wiarygodności, cała elektroniczna korespondencja na linii petent - ratusz będzie mogła się odbywać.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda pozyskiwanie nowych osób. Miasto zapowiadało bowiem, że docelowo w pierwszym etapie programu spodziewa się założenia około 700-800 tego typu profili zaufanych.

- W ciągu miesiąca przybyło ich około siedemdziesięciu - informuje Magdalena Jaworska-Nizioł, rzeczniczka prasowa grudziądzkiego Urzędu Miejskiego. - Cały czas zachęcamy mieszkańców naszego miasta, by skorzystali z możliwości założenia profilu zaufanego, bowiem za pomocą e-usług można załatwić niektóre urzędowe sprawy.

Lista będzie się rozrastać

Wiadomo już, jakie konkretnie mogą to być sprawy.

- Można na przykład za pomocą internetu złożyć wniosek o nadanie numeru PESEL, wydanie dowodu osobistego lub rejestrację pojazdu - wylicza rzeczniczka ratusza. - To z kolei oszczędza czas i pieniądze, bowiem nie jest konieczna osobista wizyta w instytucji. Warto też dodać, że lista czynności, które mieszkańcy mogą wykonać przez internet, będzie się systematycznie powiększać.

Grudziądz do projektu przystąpił razem z dwoma największymi miastami naszego województwa, a więc Bydgoszczą i Toruniem. Ci ostatni są liderem całego systemu.

Ku lepszej komunikacji

- Głównym celem tego projektu jest dostarczenie mieszkańcom e-usług - mówi Piotr Konstanty, koordynator projektu z toruńskiego magistratu. - Chcemy ułatwić komunikację petentów z urzędami. Chcemy też, by mieszkańcy naprawdę uwierzyli, że można w bezpieczny sposób załatwić pewne sprawy nie wychodząc z domu. I to gdziekolwiek się jest. Nawet poza granicami kraju.

Dzięki realizacji przedsięwzięcia usprawniona ma zostać obsługa mieszkańców oraz przedsiębiorców. Co ważne, skróceniu ma ulec czas załatwiania określonych spraw. To wszystko także dzięki temu, że zmodyfikowany będzie system komunikacji wewnątrz samego urzędu oraz pomiędzy jednostkami jemu podległymi.

Jakie są koszty?

Wartość zadania wyniosła około 4,7 miliona złotych. Sporo, bo aż 85 procent, dała Unia Europejska. Dofinansowanie dla naszego miasta wyniosło ponad milion złotych, a wkład własny zamknął się w kwocie 150 tysięcy złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska