MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Recepty pod lupą

Marcin Dutkowski
Idziemy do apteki, a tam okazuje się, że nasza recepta nie może być zrealizowana w obowiązującej nas niższej cenie. Takich sytuacji w nowym roku może być coraz więcej.

Idziemy do apteki, a tam okazuje się, że nasza recepta nie może być zrealizowana w obowiązującej nas niższej cenie. Takich sytuacji w nowym roku może być coraz więcej.

- Poszłam do lekarza po receptę, aby kupić leki jeszcze przed końcem roku - wyznaje jedna z naszych Czytelniczek.

Tym tokiem myślenia poszło wiele osób, dlatego między świętami Bożego Narodzenia a Nowym Rokiem w aptekach tworzyły się kolejki.

- Ruch był wzmożony pod koniec roku - potwierdzają w aptece „Mediq” przy ulicy Chełmińskiej.

Teraz jest spokojniej. Jak wygląda sytuacja z realizacją recept na leki refundowane?

- Staramy się realizować recepty i uwzględniać refundację, aby pacjent był obsłużony tak jak powinien i nie czuł się poszkodowany - zapewnia Karol Dziedziński, kierownik apteki „Corda” przy ulicy Włodka.

<!** reklama>

Niewłaściwie wypisane recepty jednak się zdarzają.

- Jak dotąd mieliśmy takie dwie - mówi Joanna Grubińska, kierownik apteki „Śródmiejska” przy ulicy Toruńskiej. - Na pierwszej była informacja „Refundacja do decyzji NFZ”, ale brakowało identyfikatora płatnika. Odesłaliśmy więc pacjenta do lekarza, który wypisał receptę, by uzupełniła wymagane dane. W drugiej była źle napisana odpłatność, ale sami poprawiliśmy błąd i zrealizowaliśmy receptę.

Bywa, że błędy pojawiają się o wiele częściej.

- Dzisiaj zdarzyła się chyba tylko jedna prawidłowo wypisana recepta - usłyszeliśmy w jednej z aptek w centrum Grudziądza. - W pozostałych przypadkach albo pacjent wraca do lekarza, albo sprzedajemy lek za 100 proc. ceny. Pacjenci częściej decydują się na to drugie.

Sytuacja jest stresująca nie tylko dla pacjentów, ale również dla lekarzy. Ułatwieniem ich pracy ma być m.in. komputeryzacja.

- Chociaż prowadzenie elektronicznej wersji dokumentacji medycznej będzie obowiązkowe dopiero od 2014 roku, już teraz wprowadzamy nowy system komputerowy - wyjaśnia Joanna Marcińska-Prytuła, dyrektor NZOZ „Jedynka” przy ulicy Klasztornej. - Dzięki temu ułatwione będzie dotarcie do listy leków refundowanych, a blankiety recept będą wypełniane komputerowo i drukowane.

Warto wiedzieć

Ważne telefony

  • Pacjent, któremu apteka odmówiła realizacji PRAWIDŁOWO wystawionej recepty, powinien skontaktować się z Narodowym Funduszem Zdrowia. Na terenie naszego województwa uruchomiono infolinię, gdzie można uzyskać informację o najbliższych aptekach, w których można wykupić leki - tel: 52-32-52-700 oraz 52-32-52-896.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska