[break]
Jak się okazuje rozbudowa szpitala wojewódzkiego wpłynie nie tylko na Bielany. W projektach skomunikowania lecznicy uwzględniona została na pozór nie mająca nic wspólnego z tą częścią miasta ulica Matejki. Jak to możliwe? Pisaliśmy już w „Nowościach” o przygotowanym przez firmę BP-K Kontrakt opracowaniu zawierającym koncepcje połączeń komunikacyjnych dla szpitala na Bielanach.
Główną drogą dojazdową do niej - z nowym wjazdem - będzie odcinek średnicówki między Szosą Chełmińską a Szosą Okrężną. Szpital skomunikuje też budzące kontrowersje u części torunian przedłużenie ulicy Długiej od Szosy Chełmińskiej do św. Józefa.
Plany zakładają też podłączenie osiedlowych ulic Wodociągowej i Kaszubskiej do św. Józefa. Skrzyżowanie św. Józefa oraz Żwirki i Wigury zostanie przebudowane na rondo. Zmieni się funkcja terenu przed obecnym wjazdem do szpitala: na parking i punkt przesiadkowy komunikacji miejskiej. Szpital ma pośrednio obsłużyć w przyszłości linia tramwajowa.
Wojsko i kolej
Jaką rolę w całym tym drogowym galimatiasie odgrywać ma ulica Matejki? Dzięki jej wydłużeniu możliwe będzie połączenie ulicy Grunwaldzkiej i gen. Bema. Problem w tym, że przyszły łącznik przebiega przez tereny należące do kolei i wojska, o czym pisaliśmy już w „Nowościach”. Projektanci zdają sobie sprawę z tego problemu, ale zapewniają, że był on uzgadniany z magisttratem.
- Możliwość realizacji takiego połączenia drogowego jest ściśle uzależniona od terminu i faktu otwarcia zamkniętych terenów wojskowych i kolejowych - czytamy w opracowaniu firmy Kontrakt.
Opisywane połączenie ma polegać na przedłużeniu ulicy Matejki w kierunku północnym, między Areną Toruń a Tor-Torem. Byłaby to droga lokalna, jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Projektanci nie zapomnieli o chodnikach i drodze dla rowerzystów.
Trójwlotowe rondo
Na planach trasa zaczyna skręcać na zachód na tyłach Tor-Toru i kieruje się w stronę ulicy Balonowej. Na połączeniu tych ulic powstać ma trójwlotowe rondo z wysepkami separującymi pasy ruchu. Zachodni wjazd na rondo będzie się łączył z ulicą Balonową, wschodni z wydłużoną Matejki, a północny z jezdnią łącznika, który pobiegnie dalej na północ, do ulicy Grunwaldzkiej.
Tu warto zaznaczyć, że ta ostatnia nie będzie łączyć się ze średnicówką i straci dotychczasową łączność z ulicą św. Józefa. Zaproponowane rozwiązania, po wybraniu wstępnego wariantu, będą przedmiotem konsultacji społecznych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?