Zobacz wideo: Spis powszechny w 2021 roku będzie możliwy online
Toruń. Nowy węzeł przesiadkowy
Dotychczasowe przystanki komunikacji miejskiej w rejonie pl. Rapackiego przestaną funkcjonować. Zatoki, w których do tej pory zatrzymywały się autobusy MZK, nadal jednak będą służyły pojazdom komunikacji regionalnej. Dlatego zmodernizowano je i ustawiono na nich nowe wiaty.
- Klaudia Wonatowska z Chełmży I wice Miss Polonia 2020. Kim jest? Zobaczcie zdjęcia!
- Szok! W takich warunkach szczepią nauczycieli w Toruniu! Zobaczcie zdjęcia!
- W Toruniu powstanie nowy McDonald's? Znamy lokalizację! Zobaczcie zdjęcia
- Epitafium dla Tormięsu. Kiedy i jak budowano toruńską rzeźnię? [Retro]
- Platformy przesiadkowe mają około 75 metrów długości i nieco ponad 3 metry szerokości. Przy natężeniu ruchu, jaki odbywa się w tym rejonie, takie wymiary zapewniają komfort pasażerom oczekującym na autobus czy tramwaj i przemieszczającym się w obrębie przystanku - przekonuje Łukasz Liczmański.
Na całej długości platform wybudowano wiaty dla pasażerów. Nawierzchnia peronu jest podgrzewana, by czasie przymrozków nie zalegał na niej lód i śnieg.
- Przy wejściu na każdy z dwóch peronów nowego węzła przesiadkowego zamontowane zostały duże tablice informacyjne, a wewnątrz wiat – mniejsze.
- Wiaty wyposażono w ławki, kosze na śmieci, podświetlane gabloty z rozkładami jazdy i gabloty reklamowe.
- Na obu peronach są miejsca do podłączenia biletomatów.
Polecamy
Wygoda dla pasażerów w Toruniu
Dla wygody użytkowników niepełnosprawnych i starszych, a także rodziców z dziecięcymi wózkami, przejścia przez jezdnie i torowisko oraz dojścia do peronów przystankowych są jednopoziomowe. Krawężniki mają wysokość dwóch centymetrów.
- Pozostawienie tej różnicy było konieczne: to ostrzeżenie dla osób niewidomych lub niedowidzących - dodaje Łukasz Liczmański. - Z myślą o pasażerach z upośledzeniem wzroku zastosowano również odpowiedni kontrast wyświetlania komunikatów na tablicach informacyjnych. Jest też informacja dźwiękowa, którą uruchamia się specjalnym przyciskiem z wypukłym opisem.
Wysokość peronów dostosowana została do obsługi taboru niskopodłogowego. Dodatkowym udogodnieniem dla niedowidzących ma być system informacji fakturowej (czyli płytki ostrzegawcze i reliefowe powierzchnie prowadzące). Jest też żółty pas bezpieczeństwa.
Bluszcz na wiatach przystankowych
MZK zapewnia, że nowy węzeł został zaprojektowany tak, by nie zaburzać krajobrazu pobliskiego Zespołu Staromiejskiego wpisanego na światową listę dziedzictwa UNESCO.
Polecamy
- Ojciec Tadeusz Rydzyk prosi o 1 proc. podatku. Wydał specjalny komunikat
- Pierwsi nauczyciele w Toruniu już po szczepionce AstraZeneca. Jakie skutki uboczne?
- Skandal! Sanepid w Toruniu wysłał ją na kwarantannę, ale ZUS odmówił zasiłku
- Które restauracje w Toruniu są otwarte? Oto lista! Jest ich coraz więcej
Przypomnijmy też, że przebudowa układu komunikacyjnego w centrum Torunia budziła kontrowersje wśród mieszkańców miasta m.in. dlatego, że ścięte zostały przy tej okazji drzewa, które nie tylko zdobiły, ale i dawały oczekującym na autobus cień w upalne dni.
- Wiosną posadzone zostaną rośliny, które pokryją tylne ściany wiat – zapowiada MZK. - Bluszcz z czasem obrośnie wiaty. Spełni nie tylko funkcję estetyczną, ale i ochroni przed promieniami słonecznymi. Będzie też pochłaniał zanieczyszczenia powietrza generowane przez ruch drogowy.
Nowy węzeł przesiadkowy jest częścią kompleksowo przebudowanego układu drogowy w centrum miasta. Wartość tych robót budowlanych wraz z projektowaniem to niemal 66,9 mln zł brutto
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?