To zaczyna wyglądać jak kiepski serial bez happy endu. Co kilka miesięcy na nasze łamy wraca sprawa elektronicznej tablicy ustawionej przy wjeździe na parking przy ul. Przedzamcze.
Ciemna i martwa
- Kilka tygodni temu pojawiały się na niej komunikaty absolutnie niezgodne ze stanem faktycznym, a teraz tablica jest zupełnie martwa, chyba odcięta od zasilania - opowiada Janusz, Czytelnik z Wrzosów, który często bywa na starówce. - To miał być taki świetny, taki przydatny system, a okazał się zwykłym bublem. Bo po co komu tablica, która albo nie działa, albo oszukuje?
Agnieszka Kobus-Pęńsko, rzeczniczka Miejskiego Zarządu Dróg w Toruniu wyjaśnia, że wyłączenie tablicy to celowy zabieg.
- Zdecydowaliśmy się na ten krok, bo rzeczywiście pojawiały się tam fałszywe komunikaty - tłumaczy. - Nie chodzi jednak o awarię sytemu, ale o to, że w ostatnim czasie na parkingu przy ul. Przedzamcze zmieniła się liczba i rodzaj miejsc do parkowania. Przybyły tam stanowiska dla aut hybrydowych oraz z napędem elektrycznym. To wszystko wymaga zmiany oprogramowania.
Przy okazji rzeczniczka toruńskich drogowców deklaruje, że elektroniczna tablica powinna zostać uruchomiona wkrótce.
- Zakładamy, że stanie się to jeszcze w czerwcu - dodaje Agnieszka Kobus-Pęńsko.
Nowość na rynku
Tu warto przypomnieć, że kiedy w 2012 roku MZD poszukiwało wykonawcy elektronicznego systemu, takich przedsiębiorstw na rynku było niewiele. Sam system informujący o wolnych miejscach na parkingu był nowością.
Zobacz także: Toruń nagrodzony tytułem ZŁOTA GMINA NA 5. Ranking Szkoły Głównej Handlowej
Wybrano spółkę z Bydgoszczy, która skorzystała z pomocy podwykonawcy, firmy z Poznania. Ta - zapewne z oszczędności - zamontowała inne czujki i baterie niż wcześniej planowano. Miały wytrwać 4 lata, padły po dwóch. Zapowiadano wówczas szybką wymianę baterii i przywrócenie systemu do życia. Okazało się to zbyt kosztowne, a MZD rozpoczęło poszukiwania innego rozwiązania. Chodziło o to, by było ono i skuteczne, i tanie. Udało się to zrobić zimą 2016 roku i od tamtej pory aż do teraz system działał dobrze.
Czytelnicy sygnalizują
Nasz Czytelnik, który w poniedziałek około południa pod swoim blokiem znalazł pokaźny pęk kluczy, prosi właściciela o kontakt.
- Przy ul. Teligi, przy klatce z numerem 3 znalazłem komplet kluczy. Są od różnych zamków, w tym od skrzynki pocztowej. Mają charakterystyczny breloczek - opowiada Czytelnik. - Wiem, że wymiana zamków to wielki problem, więc może ktoś się zgłosi, może ktoś słyszał o zgubieniu kluczy. Proszę o kontakt pod numerem telefonu 509-840-456.
NowosciTorun
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?