Na razie miasto ogłosiło przetarg na przygotowanie studium wykonalności dla tego projektu. Jest to rodzaj analizy określającej szanse realizacji zadania i wsparcie inwestora w podjęciu decyzji. Zawiera m.in. analizy kosztów i korzyści, opracowania zakresów oraz koncepcje projektowe.
Przetarg w trakcie
- Otwarcie ofert miało miejsce pod koniec marca. Obecnie jesteśmy w trakcie weryfikacji sześciu złożonych propozycji. Postępowanie nie jest więc jeszcze zakończone - informuje Aleksandra Iżycka, rzecznik prezydenta Torunia.
Projekt ma być finansowany przy wsparciu funduszy europejskich. Szanse na ich uzyskanie są spore, bo przedsięwzięcie jest zapisane w kontrakcie terytorialnym województwa. Na co więc trafią te olbrzymie pieniądze?
W ramach drugiej odsłony BiT City w Toruniu powstaną dwie nowe linie tramwajowe - na JAR-ze oraz na Rubinkowie. W tym drugim przypadku trasa miałaby prowadzić od pętli na ul. Wschodniej, skręcać w ul. Rydygiera i dalej biec przez ul. Łyskowskiego i Dziewulskiego. Na wysokości targowiska Manhattan trasa miałaby krzyżować się z nowymi łącznikami, odchodzącymi od linii tramwajowych nr 1 i 2.
Trasy i tabor
Jednocześnie tramwajowa „dwójka” ma zyskać przedłużenie od pętli Elana aż do pętli przy ul. Olimpijskiej. Wraz z budową nowych linii w ramach BiT City II zostaną też zmodernizowane istniejące trasy. Chodzi o odcinki: Wały gen. Sikorskiego - al. Jana Pawła II, Reja - Chopina, Waryńskiego - Olimpijska, Sienkiewicza - Motoarena, al. Solidarności - Wschodnia. BiT City II przewiduje również zakup 70 ekologicznych autobusów i 25 niskopodłogowych tramwajów różnego rodzaju.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?