Ulica Rudacka - główna arteria w tej dzielnicy - będzie przebudowywana. W związku z tym autobusy linii numer 13 będą omijać odcinek remontowanej trasy. Chodzi o fragment drogi od przejazdu kolejowego do pętli. Objazd w obie strony będzie prowadził ulicami Podgórską, Okólną, Łódzką, Trasą Wschodnią z wjazdem na pętlę „Działki Rudak”. Autobusy kursować będą częściej - co 30 minut.
Już od czwartku pasażerowie pożegnają się z linią nr 25. Kursuje ona z Rubinkowa przez most gen. Zawackiej na Dworzec Główny. Urzędnicy zdecydowali o jej likwidacji ze względu na małe zainteresowanie podróżnych.
Zupełnym przeciwieństwem „dwadzieścia pięć” jest linia nr 44. Ta kursuje z pętli przy ul. Poznańskiej, przez nowy most, Rubinkowo, Skarpę aż do osiedla nad Strugą. Linia należy do najpopularniejszych (ok. 600 pasażerów w jednym kierunku). W jej przypadku urzędnicy nie planują żadnych zmian.
Trzeba przypomnieć, że duże zmiany w układzie komunikacyjnym Torunia wprowadzono 10 grudnia ubiegłego roku, tuż po otwarciu nowego mostu przez Wisłę. Wówczas zlikwidowano linię nr 32, a z linii nr 13 zrobiono jedną z najdłuższych w mieście (z Wrzosów, przez oba mosty, na Skarpę).
Już na początku urzędnicy obiecali pasażerom, że po trzech miesiącach rozkłady i trasy będą korygowane.
Nowy układ linii autobusowych zaprezentowano publicznie pod koniec marca. Zmiany miały wejść w życie 1 maja. Ze względu jednak na wiele krytycznych uwag pasażerów, termin ich wprowadzenia w życie przesunięto o miesiąc, na 1 czerwca.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?