Wśród wyłonionych w drodze konkursu znalazła się SP nr 31 z Rubinkowa II. - Był to dla naszej placówki duży sukces, zarówno nauczyciele, jak i uczniowie przyjęli wygraną z radością - mówi Małgorzata Jaskólska, nauczycielka SP nr 31, współpracująca z mediami. - Szkolny projekt „Płasko i przestrzennie” skierowany został do uczniów klas szóstych oraz siódmych i miał na celu rozwijanie wyobraźni przestrzennej, integrowanie uczniów oraz współpracę z rodzicami. Przyznany grant pozwolił szkole m.in. na zakup trzech zestawów nowoczesnych pomocy dydaktycznych.
We wrześniu podczas zajęć warsztatowych „Matematyczne origami” uczniowie z klas VI wykonywali przesuwające się sześciany, a z klasy VII - dwunastościany foremne. W październiku ćwiczyli tworzenie konstrukcji płaskich i przestrzennych. Z zakupionego z wygranych środków zestawu „Polydron” budowali wielościany foremne: czworościany, sześciany i ośmiościany, dwunastościany i dwudziestościany, a także inne wymyślane przez siebie konstrukcje. Warto podkreślić, że zestaw „Polydron Frame” pozwala na tworzenie dużych i lekkich konstrukcji oraz na wgląd do wnętrza zbudowanej bryły. Uczniowie często rozpoczynali pracę od tworzenia figur płaskich, siatek brył, a dopiero z nich - figur przestrzennych. Kolejny zakupiony zestaw pomocy dydaktycznych - „Zometool Creator” - pozwalał uczniom na tworzenie przeróżnych konstrukcji przestrzennych.
Zobacz także: Toruń, muszkieterowie i sadyści [RETRO]
W listopadzie autorki i realizatorki projektu - nauczycielki Grażyna Spychała i Violetta Wojtunik zorganizowały i podsumowały konkurs prac uczniów i ich rodziców pt. „Wielościany i bryły”. Jego efekty zostały zaprezentowane na pokonkursowej wystawie.
- Zajęcia były bardzo interesujące i zabawne - opowiada Brygida Felska, uczennica kl. 6a. - Szczególnie podobał mi się zestaw, składający się z plastikowych części i słupków - z koleżanką Kingą Bladaszewską zbudowałyśmy z niego sześcian. Oby jak najwięcej takich zajęć!
- Cieszymy się, że wystartowałyśmy w tym konkursie - mówi Violetta Wojtunik. - Od września na zajęciach pozalekcyjnych było i origami, i korzystaliśmy z zakupionych pomocy dydaktycznych. Zależało nam na zaangażowaniu także rodziców. Udało się - większość figur na konkurs dzieci budowały razem z rodzicami. Bardzo dobrze im to wyszło! Materiały oglądali też nauczyciele terapeuci - chcą wykorzystywać je na prowadzonych przez siebie zajęciach.
Polecamy: Spółka Boryszew chce odzyskać prawa do elanowskich ogrodów działkowych. Sprawa jest w rękach wojewody
- Podczas zajęć wszyscy uczniowie wykazywali się dużym zaangażowaniem, kreatywnością, wyobraźnią przestrzenną i wyjątkową współpracą w zespołach - mówią realizatorki projektu. - Szczególnie było to widoczne w przypadku uczniów z niepełnosprawnością, m.in. z autyzmem. Prezentowali oni postawy pełne zaangażowania. Potrafili się koncentrować na zadaniach. Dla dzieci wspólna zabawa stanowiła ogromną motywację do nauki matematyki.
Projekt realizowany przez dwie matematyczki z SP nr 31 przyniósł dużo korzyści. Po jego zakończeniu zestawy dydaktyczne będą wykorzystywane dalej podczas lekcji, zajęć pozalekcyjnych oraz terapii.
Warto wiedzieć:
- 4895 zł otrzymała SP 31 na projekt „Płasko i przestrzennie”, autorstwa Grażyny Spychały i Violetty Wojtunik, nauczycielek matematyki. Suma pozwoliła na zakup zestawów edukacyjnych, materiałów plastycznych, nagród w konkursie i dla uczestników zajęć.
Od września do grudnia 80 uczniów SP 31 realizowało projekt na zajęciach pozalekcyjnych. Korzystano z pomocy dydaktycznych, zakupionych dzięki otrzymanemu przez szkołę grantowi.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?