Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowe autobusy MZK w Toruniu dojechały do zajezdni i od razu... odjechały

Artur Olewiński
Takimi autobusami będziemy jeździć niebawem w Toruniu. Zanim tak się stanie, producent musi usunąć wiele niedociągnięć wskazanych przez MZK.
Takimi autobusami będziemy jeździć niebawem w Toruniu. Zanim tak się stanie, producent musi usunąć wiele niedociągnięć wskazanych przez MZK. Fot. amz.pl
Firma Ursus miała dostarczyć toruńskiemu przewoźnikowi pięć nowiutkich pojazdów do końca 2016 roku. Tak się stało. Problem w tym, że wróciły do producenta, ponieważ miały usterki.

Takiego problemu Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu w ostatnich latach nie miał. Nowe autobusy dojechały do zajezdni przy ulicy Legionów i po kilku dniach zostały odprawione z kwitkiem. Lista usterek, które zadecydowały, że MZK nie odebrał pojazdów, jest dość długa.

Zastrzeżenia MZK

- Nasze uwagi dotyczyły poprawy czy też udoskonalenia m.in. układu ogrzewania, instalacji elektrycznej, jednego ze sterowników, poręczy w autobusie oraz mocowania osłon - wylicza Piotr Reich, rzecznik prasowy MZK.
Przewoźnik zapewnia, że producent zastosował się do zastrzeżeń i dokonał wskazanych modyfikacji oraz napraw. Pierwszy autobus po poprawkach jest już w Toruniu. Pozostałe mają dojeżdżać sukcesywnie do końca miesiąca. Czas gra tutaj niepoślednią rolę, ponieważ umowa między Ursusem a MZK przewiduje wysokie kary za ewentualne opóźnienia.
- Kara za nieterminową dostawę pojazdów wynosi około 10 tysięcy złotych za każdy dzień zwłoki dla pięciu zamówionych pojazdów - mówi Piotr Reich. - Rozliczenie nastąpi po dostawie i odbiorze wszystkich autobusów.

Czytaj też: Będzie totalna wymiana władzy?

Z portami USB

Wartość umowy z Ursusem wynosi 4,7 mln zł. W tej cenie, poza samymi autobusami, producent zobowiązał się m.in. do udzielenia 36-miesięcznej gwarancji na swoje pojazdy i zainstalowane w nich urządzenia.
Dłuższymi okresami gwarancji objęte zostały takie elementy jak powłoki lakiernicze (6 lat) oraz konstrukcja autobusów (10 lat lub 800 tys. km przebiegu).

Przypomnijmy, że MZK czeka na trzy autobusy klasy maxi i dwa midi. Większe mają zabrać na pokład 84 pasażerów. Mniejszy midi ma przewozić minimum 64 osoby.
Wszystkie pojazdy mają być niskopodłogowe i klimatyzowane, a także wyposażone w monitoring z funkcją podglądu online przez dyspozytora. W autobusach mają być biletomaty i monitory informacyjne, ładowarki USB i bezprzewodowy dostęp do internetu.
MZK zastrzegło w ofercie możliwość zakupu kolejnych pięciu pojazdów. Na razie nie wiadomo, czy z niej skorzysta.
Ponadto w tym roku MZK chce kupić 20 nowych autobusów w ramach projektu BiT City II - ze wsparciem unijnym - oraz dodatkowe, z własnych środków.

NowosciTorun

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na nowosci.com.pl Nowości Gazeta Toruńska