Wydział Sportu i Turystyki Urzędu Miasta Torunia zbiera oferty na wykonanie 3000 koszulek i 400 kubków z hasłami „I love Toruń” z czerwonym sercem. Z myślą o przyjezdnych zamówił też „zestawy podróżnika” z opaską na oczy, zatyczkami do uszu i nadmuchiwaną poduszką z adresem miejskiego portalu.
Gadżety promocyjne Torunia
- W związku z dużą liczbą turystów corocznie odwiedzających nasze miasto, zwłaszcza z zagranicy, spostrzegliśmy, że materiały reklamowe opracowane uprzednio przez Wydział Promocji z hasłem „I love Toruń” cieszą się niezwykłą popularnością zarówno wśród turystów z Polski, jak i z zagranicy - odpowiada Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy UMT. - Z uwagi na powyższe postanowiliśmy kontynuować pomysł z gadżetami „I love Toruń”. Jest to hasło międzynarodowe i znane na całym świecie.
Gadżety nie trafiają jednak do sprzedaży, ale są rozdawane uczestnikom konkursów, imprez organizowanych przez miasto lub wśród gości odwiedzających Toruń, a także na targach w kraju i na świecie.
Czytaj także: Sala na Jordankach. Jak wykorzystać jej potencjał?
Co się stało z hasłem „Toruń porusza”, które od 2013 r, jest oficjalną wizytówką miasta?
- Linia „Toruń porusza” jest oczywiście oficjalną linią promocyjną miasta i nie zamierzamy z niej rezygnować, wielokrotnie używamy jej także w języku angielskim - zapewniają urzędnicy.
Miasto obecnie zbiera oferty na wykonanie 2000 (600 czarnych, 1400 białych) męskich koszulek, 1000 (200 białych, 800 czarnych) damskich i 400 białych kubków z hasłem „I love Toruń”. Ponadto urzędnicy zaproponowali dostarczenie 600 zestawów podróżnika: z opaską na oczy, zatyczkami do uszu i dmuchaną poduszką.
- Większość naszych gości jest osobami przyjezdnymi, które często podróżują, stąd pomysł na gadżety, które właśnie w takiej podróży się przydadzą i będą przypominać o naszym mieście - twierdzą urzędnicy. - Chcemy je wykonać między innymi w związku ze zbliżającymi się Igrzyskami Polonijnymi, na które przyjadą do Torunia goście z całego świata.
Polecamy: Amerykański aktor Stacy Keach promuje Toruń
A jakie pamiątki sprzedają się najczęściej? - To zależy od kraju. Rosjanie kupują talerze, Hiszpanie anioły, a Polacy magnesy na lodówkę - słyszymy w jednym z punktów na starówce.
- To zależy od wieku. Dzieci kupują figurki kotów nawiązujące do kocich baszt. Starsi pytają ostatnio często o torebki i portfele - wskazuje kolejny sprzedawca.
Warto wiedzieć
W ubiegłym roku Wydział Sportu i Turystyki UMT zamówił magiczne kubki, na których panorama Torunia pojawiała się pod wpływem temperatury. Były też koszulki i czapeczki z daszkiem z hasłem: www.torun.pl i koszulki polo z herbem Torunia. Niestety, w przeciwieństwie do wielu miast, w Toruniu takie gadżety nie są przeznaczane na sprzedaż. Trafiają do uczestników konkursów, imprez organizowanych przez miasto lub oficjalnych gości odwiedzających Toruń.
Zobacz także:
Zobacz galerię: Koncepcja hali targowej przy Szosie Chełmińskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?