Zobacz wideo: Budowa linii tramwajowej na JAR
Roboty bitumiczne i brukarskie, przebudowa sieci podziemnych, układanie podbudowy pod nowy układ drogowy, montaż szyn, wylewanie fundamentów pod słupy trakcyjne – takie prace prowadzone są między innymi obecnie na budowie nowej linii tramwajowej w Toruniu. Część robót jest już na ukończeniu.
Raport z budowy linii tramwajowej
Na pl. NOT, w jego południowej części, położono już betonową płytę pod nowe torowisko. Obecnie trwają przygotowania pod roboty nawierzchniowe przy układaniu masy bitumicznej. Na Szosie Chełmińskiej, od pl. NOT do targowiska, prowadzone są rozbiórki i przebudowywane są sieci uzbrojenia podziemnego. Przebudowa uzbrojenia toczy się także na odcinku od ul. Dekerta do ul. Podgórnej. Układane są tam również dolne warstwy konstrukcji drogowej. W rejonie Liceum Akademickiego trwa zaś przebudowa układu drogowego i powstaje zielone torowisko.
Polecamy
- Arriva będzie obsługiwać pociągi spalinowe, a elektryczne? [stanowisko Polregio]
- Wygraj dzień z prezydentem Torunia Michałem Zaleskim. Konkurs trwa
- KH Energa bez szans w starciu z Unią Oświęcim. Mamy zdjęcia z tafli i trybun
- Tak będzie wyglądał nowy toruński Garbaty Mostek. Jak Wam się podoba? [zdjęcia]
Wzdłuż Szosy Chełmińskiej, od Trasy Średnicowej Północnej do ul. Długiej, usuwane są kolizje sieci podziemnych, budowany jest drenaż i układane są dolne warstwy torowiska. Na ul. Długiej, od skrzyżowania Szosy Chełmińskiej do ul. Mohna, zasadnicze prace torowo-drogowe już się zakończyły, a obecnie trwają roboty wykończeniowe. Dzieje się za to od ul. Mohna do ronda Czadcy, gdzie układane są chodniki, droga rowerowa i wjazdy do posesji, a niebawem rozpocznie się układanie warstw bitumicznych. Na samym rondzie przebudowywane są sieci podziemne, układane dolne warstwy podbudowy pod drogę, a także krawężniki. Z kolei od zajezdni tramwajowej do ul. Polnej wylewane są fundamenty pod słupy trakcyjne.
Nowe perony tramwajowe na Jarze
Wzdłuż ul. Polnej, do ul. Watzenrodego, układana jest podbudowa z kruszywa łamanego. Dalej, od ul. Strobanda do ul. Hubego, prace torowe zostały już zakończone. Podobnie od ul. Hubego do centrum handlowego, gdzie są już nowe perony. W ciągu ul. Wateznrodego, od ul. Hubego do ul. Freitaga, montowane są szyny, które będą biegły w zielonym torowisku. Na skrzyżowaniu ul. Watzenrodego z ul. Strobanda trwa betonowanie górnej płyty torowej, a niedługo rozpoczną się tam roboty przy budowie drogi.
Polecamy
Od 30 września zmiany w rejonie pl. NOT
Pojazdy jadące od strony Bydgoszczy czy starego mostu drogowego (od pl. Niepodległości czy al. św. Jana Pawła II) nie będą już musiały pokonywać przewiązek przez torowisko, tylko będą mogły jechać prosto. Ponadto z tego kierunku możliwy będzie skręt w prawo do CKK Jordanki i dalej w al. Solidarności.
Ruch w przeciwną stronę (od pl. ToMiTo) będzie się odbywał jak dotychczas jednym pasem, bez możliwości lewoskrętu w al. Solidarności. Nadal nie będzie także możliwości (dla żadnego kierunku) skrętu w Szosę Chełmińską. Na wprowadzenie zmian pozwala stan zaawansowania prac przy budowie nowej linii tramwajowej w tym rejonie. Obecnie na pl. NOT rozpoczęło się układanie masy bitumicznej.
Zmiany wejdą w życie 30 września 2022 roku, po godz. 10, tuż po porannym szczycie komunikacyjnym.
Polecamy nasze grupy i strony na Facebooku:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?